tirsdag 5. august 2014

Dag 50. Queen går på Kungsleden

Planen nå er å gå til det store vannet Akkajaure. Der skal jeg jukse og ta ferge over til andre siden. Jeg hadde jo håpt å ikke bruke noe motortransport, men jeg sparer sikkert 5-6 dager på det, så det ble et nødvendig onde.

De første dagene kommer til å gå på kungsleden. Det er en verdensberømt sti og er regnet som en av verdens beste visstnok. Litt oppskrytt spør du meg, men det er jo fint.

Jeg har en stundt tenkt på å få tak i potesko til Queen og i går kom jeg i snakk med en fyr med to engelsk-settere som snakket varmt om poteskoene han hadde til sine hunder. I dag før jeg begynner å gå så treffer jeg ham igjen og han tilbyr meg å få kjøpe skoene hans. Det slår jeg til på så nå har Queen fått nye sko.

Hviledag og lettere sekk merkes for å si det sånn. Det føles ikke som jeg har noe på ryggen en gang. Resultatet blir 35km på 9 timer. Det er ganske bra om jeg skal få si det selv. Da er vi kommet frem til Allesjaure stuen og her slår vi leir.

Kungsleden er som sagt en veldig kjent sti så det er en god del flere folk enn jeg er vandt til. Det fine med det er at jeg kan gå forbi dem. Rart med det der. Det er jo ikke konkurranse, men det er utrolig tilfredsstillende å gå forbi dem man tar igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar