lørdag 9. august 2014

Dag 59. Vi møter en NPL-kollega

Dette ble en somledag med masse lange pauser. Vi går ut av Junkerdalen og tar en lang internett/lunchpause siden vi har fått dekning.

Deretter går vi innover på en gammel traktorvei/sti som er merket på kartet. Den er ikke mye brukt for her er det så gjengrodd at jeg for det meste ikke kan se beina mine der jeg vasser i gress og småtrær. Flere steder har stien rast ut også så det blir litt klatring innimellom. Men det er en nydelig sti gjennom en skarp dal med ei elv nederst. Jeg finner villbringebær og villrips og føler at jeg er den eneste personen i mils avstand. Her er det da ingen andre. Så plutselig går vi på ei jente. Hun går jammen meg også Norge på langs, men nordover. Da blir det jo ny stopp og enda mere skravling. Hun har møtt flere andre NPL'ere og skal bruke 5 måneder på turen. Hun startet på ski.

Etter en lang pause går vi videre til Junkerdalen turistsenter for en is og så over fjellet til E6 og Lønsstua. Vi ankommer ganske sent. I morgen skal vi gå 30km på E6 sørover gjennom Saltfjellet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar