tirsdag 5. august 2014

Dag 56. Sulitjelma. Norge på langs navlen

Vi venter ut regnet og starter å gå kl 1400.

Grusomt terreng å gå i egentlig. Bare stein og på grunn av isbreer og snøen som ligger over alt er det utrolig vått. Skoene mine er snart utslitt og har ikke så mye spor igjen under sålen. Det gjør det ganske glatt å gå på hard snø og våt stein. Men min eminente sponsor fjellsport.no fikser nye sko til meg om ca 14 dager.

Men vi kommer da fram til Sulitjelma til slutt og får proviantert for neste etappe som blir til Hattfjelldal. Det kommer til å ta pluss minus to uker. Så nå er sekken min og kløven til Queen tunge igjen. Jeg kommer til å benytte hyttenettet på denne etappen og sender teltet til meg selv i posten.

Ble kort dag i dag så får vi snudd døgnet tilbake igjen.

Utenfor butikken kommer plutselig en dame bort og spør om jeg går Norge på langs. Det er visst mange som går turen som har vært innom Sulitjelma den siste tiden. En var visst og provianterte på samme butikk tidligere i dag. Sulitjelma, Norges NPL navle.

1 kommentar:

  1. Oi oi.. disse meldinger var bedre en å lese spennings roman...godt dere kom vel berget over grense til Norge igjen uten å bli "tatt" !! Har ikke hørt på maken at det er ulovlig å gå med hund i utmarka i Sverige. God tur videre... kjempe tøft av deg og Queen. Flotte bilder du la ut nå..takk Sigve. :)

    SvarSlett