tirsdag 12. august 2014

Dag 63. Umbukta fjellstue

Ny tidligrekord. Kl 0800 var vi i gang. Vi skulle hele veien til Umbukta fjellstue. I følge etappebeskrivelsen for E1 ruta skulle den være 35km. Men det var feil. Det var bare 27km. Så deilig.

Umbukta fjellstue er en campingplass og er på en måte Norge på langs himmelen. Alle som går på sommeren er innom her tror jeg. Eieren kan vel kalles "Mr. NPL" siden han selv har gått Norge på langs to ganger! Og alle som går turen får sove en natt gratis her. Jeg hadde hørt fra NPLerne jeg har møtt om et eget rom med dusj og tv. Tenk det. En tv!

Jeg har sett i hyttebøkene at det er et par finner som går Norge på langs rett foran meg. De kom meg i forkjøpet og fikk rommet med tven, men jeg fikk badstua som ligger nydelig helt nede ved vannet. Den er altså innredet med kokeplate, madrass og stoler. Jeg var veldig fornøyd.

Jeg fikk tatt meg en dusj også. DET var hvertfall på tide. Etterpå kjøpte jeg en hamburgertalerken med ekstra pomfri før jeg gikk ned til badstua for å lage meg middag. Italiensk pastagryte. Mormor sier hun er redd jeg skal legge på meg, men etter å ha sett meg ordentlig i speil for første gang så kan jeg garantere at det ikke er et problem. Jeg er blitt ganske så tynn på tross av alt jeg spiser. Jeg tror nesten jeg må spise enda mer om jeg ikke skal svinne helt hen.

Vi har forø vrig passert 2 måneder på tur. Ca halvveis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar