lørdag 9. august 2014

Dag 58

I dag gikk vi en litt lengre etappe. Først rundt Balvassvannet og så innover Junkerdalen.

Første etappen var ganske besværlig. Været var ikke så bra med regnbyger, terrenget var veldig kuppert og tungt og stien dårlig merket. Men innover Junkerdalen var det veldig fint å gå. Det var fint der, men skyene lå så lavt at jeg ikke så halvparten av fjellene som strakte seg opp på hver side.

Vi kom frem til Argaladhytta til slutt. Ei nydelig lita koie som er så koselig at jeg blir helt i hundre. Det er bydg ei nyere hytte der også som det var ei mor og sønn som sov på. Sønnen (15) kom innom og det første han spør om var om jeg gikk Norge på langs? I hytteboka er det visst nesten bare sånne som meg som overnatter her.

Senere på kvelden blir vi sittende alle tre og skravle rundt bålet til sent på kvelden. Både jeg og Queen får kanelsnurrer og vi har det riktig så trivelig. Sønnen fortalte om en sveitser han hadde møtt i fjellet en gang. Han hadde ikke med telt, men ei presenning han lå oppå. Maten skulle han fiske selv og fiskeutstyret hans var et snøre med agnkroker på, men han hadde ikke med seg mark eller noe annet agn. Kart hadde han da med seg, men det var et kart over skandinavia. Men melk hadde han med seg. Ikke tørrmelk, men melkekartonger og det her var mens det var varmt i været. Folk er rare altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar