søndag 17. august 2014

Dag 67. Hattfjelldal

0430 ringer klokka mi. Et passende tidspunkt å stå opp på. Not.

0600 er vi i gang med å gå. Først et par km sti og grusvei før vi følger riksvei 73.

Det forløper seg uten problemer og vi holder god fart. 1330 er vi fremme og kan hente intet mindre enn tre pakker på posten. Den en med forsyninger fra brodern, en med nye sko fea fjellsport.no og en med telt, sovepose, liggeunderlag og kjele fra meg selv.

Det er først når jeg ser de nye skoene jeg skjønner hvor slitte de gamle egentlig er. Det er markant forskjell. De gamle er blitt veldig myke og det er nesten ikke spor igjen under. Når der er vått er det ofte som å gå med bakglatte ski så det blir deilig å få byttet dem ut.

Jeg tror jammen jeg ble tatt for å være uteligger igjen i dag. Mens jeg står utenfor butikken og pakker om srkken kommer en dame bort. Hun godsnakker litt med Queen før hun gir meg 100 kroner. "Til hunden" sier hun. Jeg klarer å mumle et takk før hun har snudd og jeg står paff igjen. Det er noe av det rareste jeg har opplevd.

Jeg har ratt en sjefsavgjørelse angående neste etappe. Jeg dropper Børgefjell og går E6 nedover til Trøndelag og Snåsa. Det er ingen populær avgjørelse blant ekspedisjonsdeltagerne, men det er for å spare tid. Synd er det for Børgefjell hadde jeg gledet meg til. Det som gjorde at jeg kunne ta den avgjørelsen er at det er en plass jeg vet jeg kommer til å dra til ved en senere anledning.

Når alt er på plass går vi 4-5 km til ut av byen. En lang dag og spesielt Queen er veldig sliten nå, men det er deilig å være tilbake i teltet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar