onsdag 20. august 2014

Dag 71.

Det tar ikke lang tid før vi kommer til en Statoil. Her får jeg låne mobillader og ladet opp battetiene et par timer.

Det kommer et busslass med pensjonister og Queen sjarmerer hele gjengen i senk. Hun får til og med vaffel. Jeg fikk ikke vaffel.

Ellers har det regnet i hele natt tror jeg. Og det regner med gjevne mellomrom utover dagen også. Godt jeg fikk kjøpt meg regnbukse i Hattfjelldal. Den gamle kastet jeg i Abisko.

I det jeg går ut fra Statoilen treffer jeg en fyr. "Hæ!!! Ska du gå tæ Lindæsnæs? Hæ!!!". Artig fyr.

Jeg lunsjer på en veikro og går videre. Jeg hadde tenkt å gå til kl 8 på kvelden, men så plutselig ser jeg ei bu like ved jernbaneskinnene som ser åpen ut. Med værmeldingen for i morgen i bakhodet (masse masse regn) okkuperer jeg denne og tilbringer natten her under tak. Jeg har en bror som jobber i Jernbaneverket så føler jeg har lov. Hvis jeg ikke følte meg som en boms før gjør jeg det hvertfall nå. Men det er helt greit.

3 kommentarer:

  1. Du skal heller få vaffel av meg når du er ferdig med labbingen din ;-)

    SvarSlett
  2. Jernbaneverket sier det er greit. Får du fisket noe i Namsen da? Går visstnok fine kilosørreter i elven der.

    SvarSlett
  3. Hahaha. ..... finere eller snillere "boms" en deg fins vel ikkje vet du!

    SvarSlett