tirsdag 5. august 2014

Dag/natt 55

Jeg sover til kl 1300 og det føles godt. Det som ikke føles godt er de kraftige regnbygene utenfor teltet og vite at jeg før eller siden må ut og gå. Jeg har ikke mat nok til å bli liggende så jeg må nå Sulitjelma i løpet av morgendagen.

Planen er å komme seg over på norsk side så fort som mulig i løpet av natten og slå leir for å gå inn til Sulitjelma i løpet av ettermiddagen.

Været letter og vi starter å gå til en nydelig solnedgang. Det er faktisk relativt mørkt noen timer på natten nå.

I det fjerne kan vi se tordenvær. Det er utrolig kult å se på lynet som lyser opp himmelen med store fjell i forgrunnen. Jeg går og ser på dette og synes det er gøy en stund. Helt til det går opp for meg at det er nettop dit jeg skal gå og de mørke skyene kommer rett mot meg.

Det kommer som en vegg. Pøsregn. Jeg er gjennomvåt før jeg rekker å få på meg jakka. Og så blir det veldig mørkt. Heldigvis er stien såpass god at jeg klarer å følge den. Lynet ødelegger nattesynet midlertidig når det lyser opp og jeg må stoppe et sekund før jeg kan se igjen.

Det som er så fint med sånn vær er at det slutter like plutselig som det starter og jeg får etterhvert se en flott soloppgang.

Kl 0530 kommer vi frem til Sorjushytta. Her blir det en kjapp matbit før hodet treffer puta. Det skal bli deilig å gå på dagen igjen kjenner jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar