lørdag 23. august 2014

Dag 73

Jeg kjente det i går, men kjenner det mer i dag. Jeg holder på å bli syk. Det har ikke brutt ut sånn skikkelig, men akkurat nok til at det blir ekstra kjipt å gå. Dermed går det ekstra sakte blir enda flere pauser. Håper det ikke slår ut i full blomst.

Ikke en spesielt begivenhetsrik dag. Jeg får litt mat av noen samer på vei til begravelse. Vi går gjennom Grong og her lærer, eller hvertfall erfarer, Queen hvorfor man ikke skal bite veps. Litt videre på E6 finner vi en grusvei som går parallelt med veien. Utrolig mye bedre å gå her enn på asfalten.

Når man ligger i telt hver natt får man en lidelse jeg kaller teltplass'ites. Symptomer er at du ser fantastiske telplasser overalt hvor du går bortsett fra når du skal sette opp teltet. Du tenker og  dagdrømmer om den perfekte teltplass. Den finner du som regel i løpet av den første kilometeren etter at du har brutt leir. Men i går fant jeg den før jeg egentlig skulle stoppe og da var sykdommen veldig beleilig å ha som unnskyldning for å ta en tidlig kveld. I morgen får jeg ny Kindle så jeg kan nyte de tidlige kveldene i stedenfor å stirre i taket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar