mandag 28. juli 2014

Dag 48. Abisko

Jeg sover ikke noe godt i seng lenger. Det blir for mykt og varmt. I natt gav jeg opp kl 2 og la meg på liggeunderlaget på gulvet. Da sovnet jeg.

Vi er altså kommet fram til Abisko turiststasjon. Et svært hotell/vandrerhjem/campingplass. Jeg sover i teltet, men har tatt badstue og fått vasket meg. Det var på tide. Sist gang var før Kautokeino. Det er liksom ikke så nøye når man er for seg selv. Jeg ble en nyanse lysere i huden.

Jeg gikk også i restaurant-fella. 240kr for en diger talerken med bittelitt mat på. 5 minutter senere var talerkenen tom og jeg var like sulten. Endte med å kjøpe meg en pose pytt i panne og spiste meg mett i teltet.

Vi får se hva som skjer i morgen. Det blir nok en sen start og kort dag. Skal omorganisere sekken og sende en del ting til Oslo. Fikk veid sekken ordentlig i dag. Nesten tom for mat var den på 26.5 kg. Noe drastisk må gjøres. Her i Sverige kan man kjøpe mat på de fleste av hyttene, så jeg kommer nok til å benytte meg av det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar