søndag 27. juli 2014

Dag 47. Sverige

I dag startet vi å gå kl 10. Det tror jeg er ny rekord. Sola stod på teltet fra kl 7 så det var ikke mulig å ligge lenger.

Queen kan jakte mer enn fugl viser det seg. Jeg hører pplutselig noe spetakkel bak meg og ser Queen liggende på ryggen tyggende på noe. Hun har altså klart å fange en mus og spiser den med stor apetitt. Jeg venter i spenning på hbordan det blir når den skal ut igjen.

Etter 4-5 timer tar vi igjen et svensk middelaldrende par. Det er faktisk ikke så mange norske jeg har truffet. Flest utlendinger. Vi prater en stund før jeg traver videre til Lappjordhytta. Jeg låser meg inn for å ta en hvil og etter en stund kommer svenskene også. De skal sove over der, mens jeg skal 3 km videre inn på svensk side til Pålnostugan.

Pålnostugan er ei åpen hytte med betraktelig dårligere standard enn de norske DNT hyttene. Men for å være ærlig så synes jeg den har mer sjarm. Dessuten er den gratis.

Jeg får hytta for meg selv ser det ut som. Mens jeg stod nede ved vannet og fisket synes jeg at jeg så ei dame gå oppe ved hytta, men hun er her ikke nå. Så enten hørte hun meg snakke/synge til meg selv og Queen (som hun da ikke kunne se) og ble såpass redd at hun gikk videre, eller så har jeg vært i villmarka for lenge. Sjømenn ser jo havfruer etterhvert. Kanskje var det Huldra jeg så.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar