lørdag 26. juli 2014

Dag 37. Tåkeheimen

Fristelsen ble for stor. Vi endte opp med å overnatte på DNT hytta. Hadde det ikke vært for de enorme mengdene mygg som var inne i hytta så hadde det vært veldig deilig.

Vi hadde ikke gått langt før vi møtte på to unge spreke damer. De skulle på tur med hundene sine og visste om en raskere rute enn den jeg skulle ta, så jeg slo følge med dem. En av hundene var av kjønn hann, og Queen som akkurat er ferdig med løpetiden fikk seg en ny beundrer. Han lå som en klegg på henne hele turen. Queen gjør som damer flest og vekslet på å avvise og innby.

Vi spise lunch sammen på toppen av fjellet. Det vil si jeg spiste lunchen deres. Hun ene hadde med seg to pølser og to brødskiver med brunost. Hun andre hadde med to kyllingfileter og to poser med wokgrønnsaker. Jeg fikk kyllingen, woken og en av pølsene, mens de delte ei pølse og brødskivene. Jeg prøvde meg så vidt om vi ikke skulle dele herligheten, men det var ikke snakk om, jeg trengte det. Jeg må vel ærlig innrømme at jeg ikke prøvde fryktelig hardt, for du verden for et måltid. Det beste jeg har spist på turen til nå det er hvertfall sikkert.

Så etter en stund forsvant damene ned igjen og jeg fortsatte innover fjellheimen. Jeg gikk ikke så veldig langt før tåka kom sigende. Det er ikke noe særlig å gå når sikten er under 20 meter så jeg satt opp teltet for å vente. Men det lettet ikke i dag, så da blei det å sove her da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar