lørdag 26. juli 2014

Dag 41. Bursdag

Gratulerer med dagen til meg.

Starten av dagen går med til å handle frokost og nye forsyninger. Jeg gjør generaltabben og går inn i butikken skrubbsulten. Dermed kommer jeg jo ut med alt for mye mat. 750 gram ost feks. Hvorfor i all verden skal jeg ha så mye ost?

Får en liten skrekkopplevelse når keg skal betale. Kortet virker ikke. Det er en katastrofe. Jeg prøver flere ganger, men det blit avvist hver gang. Så går det et lys opp for meg. Jeg har jo regionsperre skrudd på. Etter fem minutter på nettbanken kan jeg gå lettet ut med bæreposene fulle.

Etter en solid forkost tar vi turen fatt mot treriksrøysa. Starter med 6-7km på asfalten før vi går innover i fjellet.

Jeg føler meg bereist etter å ha vært i tre forskjellige land på 5 sekunder.

Tre kilometer inn på Norsk side kommer vi til Gappohytta og vi sover over her. Det vil si etter at jeg har gått tilbake til treriksrøysa for å hente slukboksen min. For den glemte jeg jo selvfølgelig der.

Bursdagsmiddagen blir ostesmørbrød, en sånn liten boks med sjokoladepudding og en hel boks med krem. Litt kvalm når jeg legger meg.

Dette ha hsr vært mitt livs lengste bursdag. Bokstavelig talt. Siden jeg startet dagen i Finland, som ligger en time før oss, og avsluttet dagen i Norge så har jeg hatt bursdag i 25 timer i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar