onsdag 2. juli 2014

Dag 22. Vi ankommer Karasjok kommune

Starter dagen med å prøve noen kast med fiskestanga i et håp om å fange middag og jammen meg biter ikke en fin røye på andre kastet. Stor nok for middag til en. Var så vidt jeg ikke mistet den. Kroken slapp akkurat i den jeg drar den på land og fisken spreller seg nærmere og nærmere vannkanten. Men jeg kaster meg over den og redder dermed middagen.

Senere mens jeg pakker i sekken kommer det plutselig en dame på hest med 15 jenter på slep forbi der jeg for en liten time siden sto splitter naken og svarte naturen når den kalte. Det hadde blitt en god historie det også, men jeg er glad det ble denne versjonen. "Kan ikke du prate litt" roper damen til meg, "hvis ikke tror hestene du er en bjørn". Vel det er en første for det og.

Skjer ikke mye langs med veien, en bobil tuter og sjåføren hever boksen han holder i hånda til en skål i det de kjører forbi. Jeg vet ikke hva slags boks det var han holdt. Vi ser også en elgokse på 20 meters hold i det den løper lengre inn i skogen.

Vi har nå gått inn i Kautokeino kommune og det er bare 60 km igjen til byen.

Litt dårlig dekning her så ingen bilder i dag.

Vi camper her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar