lørdag 26. juli 2014

Dag 42. Tung dag

Det er tungt å komme i gang i dag. Sekken er tung. Forferdelig tung og føttene er numne og hovne. Jeg har funnet ut at probleme er i innlegssålene. De er rett og slett utgått. De er helt flate og harde og det er ikke noe demping i dem lenger.  Jeg "løser" det problemet ved å kutte til nye såler av et sitteunderlag jeg finner på hytta. Det hjelper masse.

Etter å ha vært innom Sverige en tur møter vi en svensk mann og ei finsk dame. Jeg får kakao av dem og vi blir sittende å prate en god stund. Sekken hennes veier bare 14 kilo på en ukestur. Det er lett det.

Jeg går videre men kommer ikke så veldig langt før jeg treffer på to finner. Mann og dame. Vi blir sittende og skravle ganske lenge og jeg får middag av dem. Veldig hyggelige folk.

Dalen vi går gjennom nå heter isdalen. Jeg forstår hvorfor. Her henger vinteren igjen fortsatt med masse snøflekker og is på vannene.

Vi går i en time til ca før jeg plutselig bestemmer meg for at nå holder det og slår opp teltet. Blir godt å spise sekken litt lettere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar