søndag 13. juli 2014

Dag 33. Ferdig med Finnmark

Vi har fulgt Nordkalottruta i dag. Jeg føler jeg går i Monsens fotspor. Det er deilig å komme bort fra veien. Mye snillere for føttene, men veldig mye tyngre også.

Beklager alt skriveriet om mygg og knott, men den er så ekstrem at det er vanskelig å ikke skrive om den. Den ødelegger veldig mye av moroa. Det føles som det regner mot huden. Har begynt å legge jakka over Queen når vi stopper nå. Hun likte det ikke i starten, men når hun skjønte at det blei ly fra knotten ble hun liggende musestille. Gleder meg til mygghalsbåndet starter å fungere. Trodde aldri jeg kom til å savne nordavinden.

For fjerde dag på rad går vi til lyden av torden, men i da slipper vi ikke unna. Jeg rekker akkurat hive på meg regntøyet før det treffer oss. Lynet under to sekunder unna, med så tungt regn at jeg tror fisken kunne svømt opp til skyene. Det gikk etterhvert over til hagl. Men jeg synes det var deilig. Ingen knott eller mygg. Befriende.

Vi har nå gjort oss ferdig med Finnmark og gyver løs på Troms. Troms er heldigvis mindre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar