lørdag 26. juli 2014

Dag 43.

Første del gikk ned de siste kilometerne til Gappohytta.

Det møter jeg en kar som mener sekken min veier godt over 30 kilo. Det er for mye. Jeg må finne på noe lurt når vi kommer til Abisko i Sverige.

Litt etter møter jeg sannelig en annen NPLer som gikk nordover. Han tar det etappevis over en 10 års periode og dette var hans syvende. Jeg ble litt tatt på sengen da det førdte han spør om er om jeg startet på Nordkapp. Han forsto med en gang hva jeg holdt på med på grunn av flagget.

Målet for dagen er Dærtahytta. Ocer de høyeste fjellene er det kun steinrøys å gå i. Ikke noe særlig for meg, men enda verre for Queen. Men hun klarte seg meget bra. Hun er fantastisk til å klatre. Mange ganger etter at jeg har gått over et spesielt vanskelig parti kikker jeg meg tilbake og forventer at hun står langt bak og ikke kommer seg noen vei. Men hun er alltid rett bak meg. Så jeg får aldri faktisk sett hvordan hun gjør det, men det funker hvertfall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar