søndag 22. juni 2014

Dag 9. Queen 2.0

Møt Queen 2.0. Halvt hund, halvt Macgyver tape og halvt solcellepanel (se bilde).

Queen begynner å få såre poter. Det plager henne ikke når vi går, men med en gang vi stopper så begynnet hun å slikke. Det er jo synd på hunden, men den slikkinga begynner å gå meg på nervene. "Slafs slafs slafs smatt smatt". Hvert ledige øyeblikk. Jeg blir jo ikke akkurat overstimulert her ute så det blir liksom forsterket. Potesokker burde jeg jo så klart hatt med og skulle egentlig få det sponset, men så passet dem ikke og så gikk det i glemmeboka. Glemte det også når jeg og Arne var innom veterinæren i kirkenes. Jeg  har noe potevoks som skal hjelpe, men den slikker hun jo bare av ved første rast.

Så da får man tage det man haver og som alle vet kan alt fikses med Macgyver tape. Også hunder. Det funket temmelig bra. Men litt oppgradering blir det veldig bra.

Ellers har det vært en ganske crap dag. Min nyervervede fiende nordavinden har gjort alt den makter for å stoppe meg. 7 timer med den midt i fjeset er ganske så slitsomt. Jeg fant "stien" jeg lette etter da. Det er ikke mye til sti. Det er lagt noen steiner oppå hverandre med ugjevne mellomrom for å vise vei. Det er hvertfall ikke mange som går her for stien i seg selv har forsvunnet de aller fleste plassene.

Mot slutten av dagen kom jammen snøstormen også. Stiv kuling og snø. Prøvde å finne en fin telplass litt i le fra vinden, men endte opp med en relativt dårlig en midt i vinden. Så nå ligger jeg her og ber til Gud om at teltet og pluggene skal holde. For tåler det dette tåler det, det meste. God natt hvis jeg klarer å sove i det spetakkelet her.

5 kommentarer:

  1. Haha, topp stemning! :D Naturen er jo sabla vakker da, ikke noe snø i sikte så vidt jeg kan se (bilder lyver som kjent ikke)

    SvarSlett
  2. Godt du ikke snauet av deg håret slik du hadde tenkt. Det varmer tross alt litt under lua i nordavinden!

    SvarSlett
  3. Liker blikket Queen sender når du prøver å gjøre henne til et reinsdyr :P

    SvarSlett
  4. Prøv å smør potene hennes rett før dere begynner å gå. Da får hun ikke slikket det av. Det fungerte veldig bra for vår hund.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er det jeg har gjort Ann. Men ved første pause så slikkes det av. Potesokker er på vei nå, så det blir ordnings. Har gått bedre de to siste dagene.

      Slett