lørdag 28. juni 2014

Dag 18. Turistpolitiet

Sovnet sent i natt. Det er så lyst og fuglene synger hele døgnet. I tillegg var det noen som holdt på ute i elva hele natta. Tror de satt garn. Drev å slo ned en masse jernpåler.

Det tar noen kilometer å gå seg varm. Gårsdagen sitter fortsatt i. Etter en stund treffer jeg på en snakkesalig bonde i traktor. En ordentlig bonde som han sier, han har jo dyr. Jeg trengte ikke fortelle hva jeg drev med. Han hadde snakket med to andre ekspedisjoner tidligere, så han skjønte greia. Plutselig spør han meg hva jeg synes om turistpolitiet. Jeg blir usikker. "Hva mener du?". "Myggen" sier han og ler.

Føttene mine verker så jeg har startet med å bytte sko halvveis i dagen. De gjør vondt på litt forskjellig plasser så da får jeg fordelt det ut over. Verst er det med venstre lilletå. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men den har fått litt sånn knivform med en spiss kant. Mamma kaller det en "bekk". Er visst sånn damer får når de går med de fine/vonde skoene sine. Jeg får tape den opp i morgen og se hvordan det går. Asfalttrasking er hvertfall ikke helt bra med tung sekk.

Været har vært upåklagelig. Solskinn og deilig temperatur hele dagen. Har campet heeelt nede ved elvekanten.

1 kommentar:

  1. Det med "bekk"......Sånn går det når jeg skriver om to saker samtidig. Da må det bli misforståelse. Jeg snakket om en bekk rett ved der Sigve ligger, og i neste nå forklarer jeg hvordan dameføtter ser ut etter noen timer i trange og spisse sko. Som en trekant med spiss egg.
    Takk for innleggene dine, vi koser oss med dem! God tur videre, begge to! Så er det sikkert lurt å skaffe deg en fotkrem når det blir mulighet for det.

    SvarSlett