fredag 13. juni 2014

Dag 2. Starter bra.

Dagen starter med at sola skinner. Det blir faktisk så varmt i teltet at jeg legger meg utenfor et par timer før dagen starter.

Plutselig kommer det to reinsdyr beitende meg. På det nærmeste er de 15-20 meter unna. Jeg fikk desverre ikke tatt noen bilder fordi jeg satt på do under hele seansen, men det var hvertfall bedre underholdning enn gamle ukeblad.

Det så ut til p bli en perfekt dag, men akk nei. I det jeg kler på meg sekken kommer regnet og resten av dagen blir en våt og kald affære. Det er noe km til i terrenget før vi er tilbake på vei.

På et tidspunkt stopper det en millitærmann i bil og lurer på om jeg ville ha skyss. Det krever ganske mye selvdisiplin å si nei takk fordi det ville vært juks.

Vi går 4-5 timer før vi er så våte, kalde og slitne at vi tar kvelden. Queen har fått gnagsår som etter råd fra Esther (dyrlege) behandles så godt som mulig. Det venter noen kløvfrie dager på henne nå.

Teltet slås opp ved siden av veien under en strømledning. Håper det er oppholds i morgen.

1 kommentar:

  1. Det er så moro å følge deg på ferden din! Håper du får spoten til å fungere også så vi kan se hvor du er på kartet. God tur videre til dere begge to.

    SvarSlett