søndag 29. juni 2014

Dag 19. For et vær.

Finnmark er kontrastenes land. For litt over en uke siden lå jeg i snøstorm. I dag går jeg i shorts under en blå himmel i minst 25 varmegrader. Du verden så deilig.

Det som ikke er så deilig er at Queens høyre øye er blitt hovent over natta. Hun ligner litt på Rocky Balboa i slutten av eneren. Det ser ikke ut til å plage henne noe særlig annet at hun klør seg litt innimellom. Etter konsultasjon med ekspedisjonsdyrlegen (Esther) blir resepten saltvannsskyll morgen og kveld. Ellers har hun det bra. Ingen gnagsår og potene er bedre enn på lenge.

Kroppen føles bra og føttene har det sånn nesten bra. Bedre enn i går selv om de er temmelig vondte mot slutten av dagen i dag også. Jeg har allerede gått bort fra min geniale idé om å bytte sko halvveis. Det ene paret sitter som et skudd, men etterhvert så hovner føttene litt opp og sa blir de litt trange. Tror det er derfor jeg hadde så vondt i lilletåa i går. Den nye planen er fjellstøvler hele dagen, men i lunsjen kjøles føttene ned i vann.

Jeg lunsjet ved en nydelig liten foss. En av de mange skjulte perlene langs E6 du ikke ser fra bilen.

Tror jeg så en elg i dag morges, men den så meg før jeg så den. Fikk bare med meg en stor skygge i sidesynet løpe inn i skogen.

Målet for dagene fremover er å gå forbi to sånne skilt som viser hvor langt det er igjen til Karasjok. De står med en mils avstand. Nå er det 12 mil igjen. Altså 6 dager.

Jeg camper her

1 kommentar:

  1. Kanskje Queen er blitt stukket av en mygg på øyelokket? Husker at katten vår ble det en gang - men det gikk over etter et par dager. God bedring Queen:) Herlige bilder du legger ut idag ... Ja, Finnmark går rett fra vinter til Syden temp. på null komma niks. Nytt turen videre ;)

    SvarSlett