søndag 22. juni 2014

Dag 12. Andre milepæl.

Så var vi her da. Tana Bru. Endelig skal vi begynne å gå sørover.

Det har vært en fin dag. Oppholds mens vi gikk og vindstille. Det førte med seg vårt første virkelige møte med finnmarksmyggen. Fy så aggresiv den er. Men med myggolje og nett i pausene så klarer vi oss bra. Det er bedre enn nordavinden hvertfall.

Har gått litt smartere i dag enn i går. Begge dagene har det vært ganske kuppert. Mye opp og ned, men i dag prøvde jeg å holde meg så mye som mulig på samme høyde og heller gå rundt haugen i stedenfor rett over. Det blir litt lengre å gå, men man får ikke samme syra i beina som gjør at du stivner helt. Funket mye bedre. Har gått lengre i dag, men er mindre sliten.

Så hva er det viktigste jeg har lært på disse 12 dagene. Mer sjokolade! Jeg hadde alt for lite snacks til å gomle på mens jeg gikk. Dermed gikk jeg meg helt tom mot slutten av dagen. Så bedre lunsjrutiner og mer godteri.

I morgen blir det hviledag. Forhåpentligvis har forsyningspakken kommet frem til postkontoret. Ellers så er det litt andre ærend som må gjøres.

På tirsdag bærer det av sted mot Karasjok. Ca 130 km. Her blir det nok mye langs E6. Det er jo den strakaste vei. Den går nesten i ei rett linje mot Karasjok med Tanaelva på ene siden og ganske mye fjell på andre siden. Vi får se hvordan det utvikler seg.

3 kommentarer:

  1. Åja, det er bare 432Km til Alta.. Shit du er rå Sigve, morsomt å følge deg! Stå på ;)

    SvarSlett
  2. Grattis med milepel.Bare 88 dager igjen. ( Eller kanskje litt mer??)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei nå er det ca 10 dager til Karasjok. Tenker ikke lengre enn det.

      Slett