mandag 23. juni 2014

Dag 13. Uteliggeren

I går kveld kjøpte jeg meg en burger og satte meg ute på gresset under et tak sammen med Queen for å spise. Da kom det to tøffe karer på 12-13 år, som spyttet på bakken etter hver setning de sa, syklende bort. "E du en uteligger?" Spurte han ene. Jeg svarte nei først, men vi ble etterhvert enige om at egentlig så er jeg jo det. "Æ får egentlig ikke lov te å snakk me uteliggera" sa han og det var enden på samtalen vår.

Vi sov på en campingplass i natt og i dag morges tok jeg min første dusj på 2 uker. Det skulle være digg, men det kostet 20 kroner for 5 minutter, så det ble mer stressende enn behagelig. Men du verden så fresh man føler seg etterpå.

Jeg har som sagt lært av feilene mine og til alt hell var det tilbud på sjokolade på Rema 1000. Det tok litt av.

Jeg liker å prøve å lage nye ting på multifuelen. I dag prøvde jeg Grandiosa, med akseptabelt resultat. Måtte ha i veldige mengder fett for at det ikke skulle svi seg så det ble litt mye på de siste stykkene. Men det funket jo.

Pakken har ikke kommet i dag. Vi får se i morgen.

Utenom det har vi sløvet i teltet, handlet mat, lest og spist potetgull. Prøver å spise oss opp så mye vi kan når vi har muligheten. Queen får doble porsjoner og jeg putter i meg det jeg klarer.

Glemte å si at vi så tre elg i går. Det var moro. Elgjakta i fjord gikk jeg en uke uten å se snurten av en elg. Typisk.

3 kommentarer:

  1. Hallo mr. fast! Håkon lurer på om du ikke burde tatt et kompasskurs før du la ut på tur....Og Elin er skeptisk til grandiosa. Du ser ikke monsen spise grandiosa på finnmarksvidda! Helsing Håvard

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha. Kompass kan jeg da. Håkon prøver bare å være positiv som vanlig.

      Man kan da aldri være skeptisk til grandiosa. Monsen hadde sikkert prøvd han og hvis han hadde tenkt på det.

      Nå ligger jeg rett ved elva du skulle til Holen. Mange som fisker.

      Slett
  2. Kos deg du med både sjokoladene og grandiose......du treng kaloriene!

    SvarSlett