tirsdag 9. september 2014

Dag 90. Rondane

Rondane skal være vakkert har jeg hørt. Det lille jeg så var jo for så vidt fint. Tåka lå tett så fikk ikke den helt store utsikten.

Formen i dag var rett og slett forferdelig. Litt feber tror jeg så det var ikke noe stas å gå. Men med litt hjelp av mine to gode venner Paracet og Ibux gikk det ganske bra å komme seg til Eldåbu.

Det er mye tyskere i Rondane tydeligvis. Hytta var hvertfall stappfull av tyskere og meg. Noen av dem hadde vært så mye i Norge at de kunne snakke norsk og han eldste i gruppa der var rutinert han. Man må jo skrive seg inn i besøksprotokollen på hyttene med navn, adresse etc. Han hadde klistermerker med all info på alle i gruppa utfylt som han bare klistret inn.

Tyskerne kan jammen fyre i peisen også. Jeg tror egentlig de fyrte for fyringens skyld. Ut på kvelden var det sikkert 30 varmegrader og vinduer sto oppe, men de heiv like herlig på flere kubber. Over ovnen sto det "Fyr med måte".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar