fredag 5. september 2014

Dag 84. Ut på veien igjen

Så var det tilbake på veien igjen da. Vi skal ned til Røros før vi svinger sydvestover og til Alvdal der vi drar inn på heia igjen.

Det tar ikke så lang tid før vi møter på en utfordring vi ikke hsr behøvd å forholde oss til før. Veien forsvinner rett inn i et hull i fjellet. En tunell kalles det visst for. Det var brede og fine oppbygde kanter så hadde gått greit å gå gjennom, men det gikk enn grusvei rundt som ikke var så stor omvei så vi tok den. Det er jeg veldig glad for, for det var en nydelig dal med elva i bunnen vi gikk gjennom. Fisker som jeg er speider jeg alltid etter fisk i elvene jeg går forbi uten at jeg pleier å se noe. Men plutselig ser jeg en diger skygge. Så en til og en til og en til. Jeg har tydeligvis kommet over en av gyteplassene til laksen. 15-20 digre fisker står der i stim. Det kribler i kastearmen, men jeg har jo ikke fiskekort så jeg satt naturligvis IKKE sammen fiskestanga og prøvde IKKE noen kast. Like greit at jeg IKKE prøvde for laksen ville ikke bite uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar