mandag 1. september 2014

Dag 81. Sør-Trøndelag

MYR. Aaaaaaa! Sånn! Nå er jeg ferdig med å klage over myr. Jeg lover. En annen ting vi er ferdig med er Nord-Trøndelag. Hurra!

Vi skulle egentlig gå helt til Schulzhytta i dag, men dagsformen var ikke på topp så vi rektet et par kilometer før.

Men det var en fin dag. På veien treffer vi en tyttebærplukker som tipser oss om en annen vei enn turistforeningstien som sparer oss noen kilometer og en masse høydemeter. Vi går også forbi noen som skyter leirduer. Jakthunden Queen blir helt gal når hun hører skuddene. "Hvor er fuglen????". Hadde jeg sagt apport til henne da tror jeg aldri jeg hadde sett hunden igjen.

Vi tar en lang lunsjpause med tørrfisk til Queen og jeg fikk endelig prøve en Øsfoldsk delikatesse som jeg har hørt mye om. Nemlig pølse i vaffel. Det var helt greit, men jeg foretrekker nok fremdeles brød.

Jeg klarte å snike meg inn på 30 meter på et reinsdyr i kveldinga. Det var artig. Har ikke kommet så nær før.

Teltplassen er perfekt. Flat, tørr og rett ved siden av en bekk.

1 kommentar:

  1. Hei! Nå har jeg fulgt med på ferden din nedover. For noen uker dukket en "liten" tanke opp i hodet mitt: Norge på langs?! Etter å ha lest om din ferd har jeg blitt mere sikker. Det blir en liten spasertur i 2016! God tur videre!

    SvarSlett