fredag 5. september 2014

Dag 87

Vi stopper i Tolga for å fylle bensin på multifuelen. På bensinstasjonen kommer en eldre kar bort. Han hadde sett oss i går og synes det var et så flott syn. Når han kommer ut igjen fra stasjonen spør han om jeg ikke vil bli med til ham å få en dusj og en hvil. Jeg hadde akkurat startet å gå og trengte å bruke dagen godt så jeg takket nei. Huff. Jeg har fremdeles litt dårlig samvittighet.

5 kilometer før Tynset står det en kar i en busslomme. Han er en sånn erketypisk middelaldrende ungkar og veldig hyggelig. Han forteller også om at han har skikkelig sansen for oss som gjør sånne ting. Han skal inn til Tynset og lurer på om jeg trenger noe? Hyggelige folk her i Hedmark, men jeg trenger jo ingen ting. I det han kjører av gårde tenker jeg "Han kommer til å kjøpe øl til meg" og ganske riktig, når jeg treffer ham på vei tilbake stopper han og putter en boks i handa mi. Jeg kan jo ikke annet enn å smile å si takk. Gesten er jo like mye verdt selv om jeg ikke får så mye bruk for selve gaven.

Etter Tynset går vi 10 kilometer til mot Alvdal som er der vi skal ta av fra veien og inn i terrenget igjen.

1 kommentar:

  1. Sikker på at det bare var en dusj han ville tilby deg....?

    SvarSlett