tirsdag 7. oktober 2014

Dag 114.

Jeg er glad jeg fikk paraply i går. Tror kanskje jeg hadde druknet uten for det regner hele dagen. Blåser gjør det også. Men det er mye trær langs veiene vi går så vinden når oss ikke ordentlig og med paraplyen blir vi heller ikke våte forbi regntøyet. Ikke misforstå. Det er fortsatt kjempekjipt å gå, men det kunne vært veldig mye kjipere. Frokosten derimot var veldig trivelig med horn og hjemmelaget jordbærsyltetøy (verdens beste).

Jeg glemte Queen igjen i dag. Stoppet for å tisse og ba henne sitte som vanlig så ut ikke går i veien. Jeg gjorde det jeg skulle og startet å gå. Jeg gikk en lang stund når jeg støkker opp ei due. Jeg venter på å se Queen løpe forbi meg, men det skjer ikke. Så rart. Så jeg snur meg men der er det ingen hund. Jeg har dressert henne for bra. Men det er godt jeg kan plystre høyt for jeg trenger ikke gå så veldig langt før hun kommer løpende.

Det er ikke så mye annet å si om gåinga så jeg hopper til slutten av dagen. Der går jeg og ser etter et sted å sette opp teltet når en tysk-norsker stopper på siden av meg. "Du kan site på med mich til Lyngdal om do vil". Etter en liten stund får jeg forklart at jo jeg vil faktisk heller gå i dette været. "Men da kann do jo kome in på en kopp kaffe da". Så jeg går biten bort til jobben hans og får komme inn. Han jobber på et kjøkkenverksted. Hamran kjøkken. Her får jeg ta en dusj og får hilse på sjefen til tyskeren. Han hadde jammen hørt om meg for jeg sov sammen med kameraten hans på Bossbu.

Etter litt prat skulle tyskeren vise meg et sted jeg kunne sette opp teltet. "For et vær. Yesyesmaria" sier han. Så innlosjerer han meg heller på lageret som jeg blir VELDIG glad for, for det bøtter ned nå. I tillegg kom han plutselig tilbake med 1.5 brus til meg.

Så nå har jeg det varmt og tørt mens jeg høret på været utenfor. "Det ække feil" som man sier på godt sørlandsk. I morgen tidlig får jeg komme inn på dusj og kaffe igjen. Folk er ganske ålreite her sørpå.

To dager igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar