søndag 5. oktober 2014

Dag 110.

Jeg har nesten ikke sovet et minutt i natt tror jeg. Det var så sinnsykt varmt og med feberen i tillegg ble det umulig. Men men. Sove kan man gjøre i grava.

Jeg ender opp med å ta en paracet og ibux for å knekke feberen. De funker som de skal og jeg føler meg pigg igjen.

Målet for dagen er Øyuvsbu. Det viser seg å være en ganske våt og gjørmete etappe. På et sted var det lagt ut et salgs bro over et spesielt ille parti. Jeg kunne bare se starten og slutten for resten var under gjørma, men den var jo der så det er jo bare å gå på tenkte jeg og tok ett skritt. Plupp sa det så stod jeg med gjørme til kneet. Det var snekret sånn at det var mellomrom mellom der man skulle tråkke , men det var neimen ikke godt å se under gjørma.

Mens jeg står å prater med en famile jeg treffer kommer en enslig reinsbukk tassende. Europas sydligste reinstyrstamme. Det er ikke så ofte man får sett dem her tror jeg så det var moro.

Vi krysser også vei 987 som går over fjellet til Stavanger. Den veien kjørte jeg for ganske nøyaktig fire måneder siden og sa til de andre i bilen at "om 3-4 måneder er jeg her igjen". Jammen snakket jeg ikke sant også.

Sammen med kvelden kommer feberen tilbake. Ikke veldig sterk feber, men nok til at jeg hutrer utenfor dyna og svetter under. Legger meg halv åtte for å få sovet skikkelig ut.

6 dager igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar