onsdag 2. juli 2014

Dag 21. Over halvveis til Karasjok.

Da er vi kommet over halvveis og skiltene viser ikke lenger et tresifret antall kilometer igjen til Karasjok. Det er motiverende.

Noe av utstyret svikter meg litt. Det ene glasset i solbrillene mine er forsvunnet og sproken min er kun blitt til fork da den knakk i dag morges. Men men. Må bare regne med sånne ting. Ingen krise.

Dagen forløper seg uten problemer i herlig vær. Vi møter en svenske som skal kjøre Norge på langs og som gjerne vil ta et bilde av oss og vi spiser lunsj nede ved bredden av Tanaelva. Jeg tar meg også et bad. Det var forfriskende, men ikke avskrekkende kaldt.

I varmen så stopper vi ved nesten hver eneste bekk så Queen får drukket nok. Ritualet er alltid det samme. Hun drikker det hun skal ha. Når hun er ferdig så renner vann og sikkel fra munnen hennes. Da kommer hun bort til meg, stiller seg med siden til og rister seg det hun klarer. Jeg får dermed en ufrivillig dusj.

Vi camper ved et ganske stort vann. Det ligger nede i en dal mellom to høye fjell/åsrygger. Vi ligger på toppen av den ene. Det er litt langt å gå for å hente vann, men en flott utsikt.

Jeg har beregnet to fiskemiddager på denne etappen og etter mye napping klarer jeg å lande to fine røyer. Middagen er sikret.

Queen har fått løpetid. Jeg har mistenkt at det er på vei siden jeg hører hunder, jeg ikke kan se, bjeffe uansett hvor vi går for tiden. Jeg har jo hverken med meg bind eller tamponger så for å redde jakka mi (som hun pleier å sove på) så ofres den ene vanntette pakkposen som tispetruse. Den funker utmerket og Queen ser ikke ut til å bry seg.

80 km igjen til Karasjok.

Jeg camper her

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder!

    Du får skaffe deg en spork i titan, den burde holde hele veien :-)
    http://www.xxl.no/villmark/kjokken-og-mat/kjeler-bestikk-og-redskap/light-my-fire-spork-titanium/p/1053978_1_style

    God tur videre!

    -Alexander Haneng

    SvarSlett
  2. Se det blikket hun gir fra seg! " This is making me look SO undignified Sigve" ;)

    SvarSlett