søndag 5. oktober 2014

Dag 108.

Vi vandrer med freidig mot langs veien til og forbi Bykle. Flere ganger begynner jeg plutselig å le fordi jeg kommer på at det bare er 8 dager igjen. Prøver å ikke gjøre det når det er folk i nærheten.

Rett ved innkjørselen til helikopterflyplassen på Hovden henger det ei vekt. Jeg tror den er beregnet for å veie reinsdyr. Det er nok mange reinsjegere som blir fløyet inn og ut fra både Hardangervidda og Setesdalsheiene herfra. Jeg veier hvertfall sekken min. 23 kg akkurat. Så veier jeg Queen i samme slengen. 20 kg med kløven, men den er tom for mat så hun er sikkert rundt 19 kg.

Vi treffer på to ektepar som synes det er helt fantastisk at jeg går Norge på langs. Det ene paret har vært hytteoppsyn på Bossbu, som jeg skal til i morgen, i 15 år. Jeg får også kake av dem.

Jeg ser stadig ting som minner meg om hjemme. En bil med " Rolfs Elektro" som vekker minner til "Gullkassetten 94", mer sørlandadialekt, mer Otra, sørlandschips... 8 dager igjen.

Jeg camper i starten av stien jeg skal følge i morgen. Det er en tøff etappe med mye opp og ned.

8 dager igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar